Did Another Thing aan de slag voor Jack Daniel's
Na een sterk eerste jaar voegt het Amsterdamse bureau Did Another Thing een iconische naam toe aan zijn klantenportfolio: Jack Daniel’s. Het cultuurgedreven bureau trapt de samenwerking af met een bijzondere campagne rondom de collab van het whiskeymerk met het Rotterdamse streetwearlabel WOEI.
De twee merken brengen samen een ultra-limited edition bomberjack uit, een ode aan vakmanschap en creativiteit. Het custom jack belichaamt de gedeelde waarden van Jack Daniel’s en WOEI: eigenzinnigheid, karakter en toewijding. Om dit verhaal te vertellen, schakelde Did Another Thing drie creatieve pioniers in: artiest S!RENE, stylist en creator Robin Balou en cultureel pionier Alec.
De campagne speelt op verschillende kanalen, met creatieve OOH-uitingen op Rotterdam Centraal, content via de owned platforms van beide merken, en een sterke inzet op PR, media en influencers. Het limited edition bomberjack is vanaf 29 november exclusief verkrijgbaar in de WOEI-winkel en online. Daarnaast maken fans kans om het jack te winnen bij aankoop van een fles Jack Daniel’s, een actie die in geselecteerde slijterijen en via hun mediakanalen wordt gepromoot.
Een vruchtbaar debuutjaar
De nieuwe samenwerking met Jack Daniel’s is een van de vele projecten waar het Amsterdamse bureau de afgelopen maanden aan werkte. Eerder dit jaar blonk het bureau uit met verschillende creatieve projecten, waaronder een vintage raceposter-campagne voor Viaplay tijdens de Dutch Grand Prix en The Dolby Atmos House tijdens het Amsterdam Dance Event. Voor Dolby werkte het bureau samen met artiesten als Carista, New Order, Armin van Buuren en Joris Voorn.
Ook op maatschappelijk gebied zet Did Another Thing stappen. Tijdens ADE ontwikkelde het bureau een bewustwordingscampagne voor I Love My Ears, gericht op gehoorbescherming bij millennials en Gen Z. Daarnaast creëerde het een activatie voor Jägermeister’s SAVE THE NIGHT Fund, inclusief een gratis event in de iconische Gashouder met techno-artiest KI/KI. Het event trok ruim 4.000 bezoekers, terwijl meer dan 12.000 mensen zich op de wachtlijst inschreven.