Digital marketing bureau LeadLogic neemt meerderheidsbelang in marketing tool PushBird

Digital marketing bureau LeadLogic neemt meerderheidsbelang in marketing tool PushBird

01-08-2022 (13:19) - Bureaus

Het Ermelosche digital marketing bureau LeadLogic heeft per 1 augustus 2022 een meerderheidsbelang genomen in het te ‘s-Hertogenbosch gevestigde PushBird.

 
Met deze in 2018 opgerichte online marketing tool kunnen organisaties push notificaties versturen naar websitebezoekers. Door deze overname verwacht LeadLogic het succes voor eigen opdrachtgevers te vergroten én de groei van PushBird te versnellen.
 
PushBird is in 2018 gelanceerd door studenten van Tilburg University en biedt een SaaS (Software as a Service)-oplossing voor het versturen van web push notificaties. Meer dan 400 klanten maken inmiddels gebruik van de tool, hieronder partijen zoals de Kamer van Koophandel, BTCDirect, Fontys Hogescholen en diverse voetbalclubs uit de Eredivisie. Om het platform breder uit te rollen en de groei te versnellen is PushBird op zoek gegaan naar een partner die hieraan kan bijdragen. Deze is gevonden in online marketing bureau LeadLogic. Oprichter Wouter van Oversteeg van PushBird: “Met LeadLogic hebben we een partij gevonden met de benodigde kennis en kunde om PushBird naar de volgende fase te helpen. Leadlogic is al jaren partner van PushBird en ik heb dan ook alle vertrouwen in een succesvolle verdere samenwerking.”
 

Kanaal met veel potentie

Voor LeadLogic is de participatie in PushBird een logische stap. Mede-eigenaar Jeroen Bos: “Voor meerdere opdrachtgevers merkten wij de kracht van pushnotificaties op websites. Het zijn tot nu toe vooral nieuwswebsites die gebruik maken van dit kanaal, terwijl wij juist de kracht zien voor o.a. e-commerce bedrijven en B2B-partijen. Bovendien zitten we midden in de transitie naar een online marketinglandschap waarin het, door het beperken van o.a. cookies, lastiger wordt om in contact te blijven met websitebezoekers. Web push notificaties zijn een manier om dat wél te blijven doen en daarom zien wij een enorm potentieel. Toen er vanuit ons partnership de mogelijkheid ontstond om een belang te verwerven in PushBird, hebben we deze kans niet aan ons voorbij laten gaan.”
 

Binnenkort ook beschikbaar voor iOS en Safari

De potentie van PushBird wordt verder versterkt doordat medio juni bekend werd dat Apple web push notificaties ook zal gaan toestaan in iOS 16 en de aankomende Safari-update. Bos: “Wij zagen de potentie van PushBird ook zonder de beschikbaarheid op iOS, maar deze aankondiging van Apple is een extra boost voor de tool. PushBird is hiermee nog waardevoller voor iedere organisatie die met haar website wil groeien.” Momenteel is PushBird de enige Nederlandse aanbieder van web push notificaties. Het verzamelen van abonnees en het verzenden van berichten is zeer gebruiksvriendelijk en laagdrempelig. Er zijn bovendien geen cookies voor nodig.
 

Media

Marketing

Economisch