Duitse kansen voor Nederlandse bureaus

18-08-2009 (08:25) - Bureaus

De Duitse communicatiemarkt biedt grote kansen voor Nederlandse communicatiebureaus die hun markt willen vergroten of naar Duitsland willen verleggen. De omvang van de communicatiesector, het gunstige vestigingsklimaat en het stimuleringsbeleid door de Duitse overheid verhogen de kans op succes voor Nederlandse bureaus die hun grenzen willen verleggen.

Dat is de kern van de informatiebrochure ‘Kansen in Duitsland, Communicatie’ die de EVD in samenwerking met de Dutch Trade Board heeft uitgebracht.

De Duitse communicatiemarkt is in haar verschillende facetten een van de grootste in Europa. Mede door de aantrekkelijke vestigingsvoorwaarden is deze markt zeer gunstig voor Nederlandse bureaus die hun activiteiten willen uitbreiden en voor starters die hun kansen willen verkennen. Bovendien voeren de Duitse overheid, de deelstaten en individuele steden een actief stimuleringsbeleid.

Het fullservice reclamebureau Communicatie Kant, dat al twintig jaar op de Duitse markt opereert, illustreert in een interview waarom de Duitse communicatiemarkt kansen biedt voor Nederlanders en wat de valkuilen zijn. Het bureau doet graag zaken met Duitse klanten vanwege de betrouwbaarheid, de hoge betalingsmoraal en de waardering voor de Nederlandse creativiteit. ‘Duitsers staan enorm positief tegenover de Nederlandse creativiteit’, zegt Communicatie Kant in een interview.

De brochure biedt verder informatie over Nederlandse en Duitse overheidssteun aan ondernemers die zich op de Duitse communicatiemarkt willen vestigen. Een opsomming van praktische tips & tricks en een lijst van nuttige adressen en websites completeren de brochure. De EVD heeft een breed werkterrein. Naast expertise in internationaal zakendoen, biedt de EVD projectmatige ondersteuning in werkterreinen als ontwikkelingssamenwerking, onderwijs, landbouw, institutionele opbouw, milieu en gezondheidszorg in het buitenland

De brochure ‘Kansen in Duitsland, Communicatie’ is op te vragen bij de EVD in Den Haag.

 


EVD/VEA

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch