Dumbar wint Allianz-pitch

28-09-2007 (10:12) - Bureaus

Na een Europese bureaucompetitie heeft Allianz, één van de grootste financiële dienstverleners ter wereld, gekozen voor Studio Dumbar voor het opzetten van een nieuw merk. De shortlist omvatte vier verschillende bureaus.  Het project omvat de lancering van een verzekeringsbedrijf. Het betreft een direct writer onder de merknaam Allsecur die zowel via callcenters als via het web gaat opereren. De nieuwe organisatie zal in het eerste kwartaal van 2008 in Nederland starten met de verkoop van autoverzekeringen. Bijzonder aan de merkontwikkeling is dat het webconcept leidend is in het opbouwen van de merkpersoonlijkheid en het positioneren van Allsecur. De keuze voor Studio Dumbar is gebaseerd op een webconcept dat vernieuwing brengt in de verzekeringsmarkt; in communicatie, navigatie, interactie en transactie. Het totale concept is gebaseerd op de laatste AJAX-technologie. De nieuwe website wordt op dit moment getest en vervolgens eind dit jaar gebouwd.

Media

Marketing

Economisch