Edelman blogt en twittert

15-07-2011 (09:13) - Bureaus

PR-bureau Edelman introduceert BlogLevel en de 2.0 versie van TweetLevel. Deze gratis tools, speciaal ontwikkeld voor toepassing in PR en marketing, identificeren wie op specifieke onderwerpen het meest invloedrijk zijn op Twitter en in de blogosphere.

Met speciaal ontwikkelde algoritmen volgen TweetLevel en BlogLevel bloggers en twitteraars in welk land en welke taal dan ook. Tweeps en bloggers over de hele wereld worden beoordeeld op hun invloed, met behulp van 40 onderscheidende criteria (metrics). Zo zijn de personen die het hoogst scoren in TweetLevel degenen wiens unieke ideeën via anderen hun weg vinden in de digitale wereld (ideeënstarter-metric). Bovendien gaan zij een dialoog aan met hun digitale volgers (dialoog-metric). Een bijzonder element dat BlogLevel meet is de social media-metric; hoeveel wordt er gesproken over de blog op andere social media platformen? En de SEO-metric; hoe goed is de blog geoptimaliseerd voor SEO?

‘Wat TweetLevel en BlogLevel uniek maakt, is dat zij binnen een specifieke context eenvoudig en praktisch inzicht geven in welke mensen invloedrijk zijn,’ aldus Leoni Janssen, Director Technology, bij Edelman Nederland. ‘Meetinstrumenten die de context negeren, adviseren bij wijze van spreken om bij alle onderwerpen Justin Bieber of voor Nederland Michiel Veenstra te volgen, omdat hun overall invloed op Twitter heel groot is. Voor het in kaart brengen van Influencers geldt juist: Context is King.’

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch