Effie-regen in Tropentheater
05-07-2007 (11:27) - Bureaus
Lachen met Chazia, een legerpak op het podium en een Effie over de afsluitdijk. Een bijzondere avond was het, in het Tropenmuseum, waar de Effie-jury gisteravond zeer vrijgevig was. Liefst zeventien bekroningen werden dit jaar uitgereikt. Er werden maar liefst vijf Gouden Effies uitgedeeld. Goud was er voor een supermarkt, een rookworst, het leger, een klein flesje zuivel en een radiozender. Y&R Not Just Film pakte met de campagnes voor 3 FM en Danone twee Gouden Effies,. Ook TBWA\NEBOKO pakte tweemaal Goud met de campagnes voor Albert Heijn (Hamsterweken) en Unilever (Unox blijft Unox). Publicis & Maximum wonnen goud voor de landmacht.BSUR (G+J Nederland) kreeg een zilveren Effie voor de Glamour Stiletto Run, de campagne die ook al in Cannes bekroond was. Zilver was er voor Doom & Dickson (Amstel), FHV BBDO (Milner, Etctera (bol.com en nrc.next),) en XXS & Newslab voor de campagne van de Nierstichting.
Voor het eerst ging er een Effie naar het hoge Noorden. Timo Weda nam de bronzen Effie voor de campagne voor De Friesland in ontvangst. Met Friese klompen in zijn hand stapte hij schuchter maar zichtbaar blij het podium af. Brons was er voor ook Selmore (Coca-Cola), CLOCKWORK (ABN Amro), BeyenMeyer (Monsterboard), Ubachs Wisbrun JWT (Robijn Unilever) en DDB (De Lotto.)