Euro RSCG 4D het zwarte schaap

14-11-2008 (15:03) - Bureaus

Gisteren is duidelijk geworden wie het zwarte schaap is dat recent opdook in Nederland: Frank, het boegbeeld van de nieuwe Tele2 campagne. Tele2 Nederland koos voor Euro RSCG 4D om de nieuwe campagne online tot leven te wekken. De aftrap van de samenwerking was de live banner-actie op nu.nl afgelopen dinsdag waarin het zwarte schaap Frank de gehele dag live commentaar gaf op het nieuws. Sander Volten, managing director van 4D: ‘Het was voor het eerst dat er in Nederland live banners ingezet zijn. En daarom zijn we blij dat we voor Tele2 aan de slag kunnen. Tele2 is als uitdager van de gevestigde orde altijd bereid om een stapje verder te gaan.’ Euro RSCG 4D is niet het enige bureau dat meewerkte aan de Tele2-campagne. Hieronder een lijst met alle bureaus achter Frank.

Forsman&Bodenfors in Zweden:
-        Ontwikkeling themaconcept
-        TV Commercial
 
De Combinatie van Factoren:
-        De activatie van Frank in Nederland middels een guerrillacampagne (wildplakken posters en gobo project op pand van de concurrent KPN, virals) en mysterieuze advertenties in de Metro.
-        Introductiecampagne met outdoor, advertising in dagbladen, DM en een volledige Metro outsert
-        Verantwoordelijk voor de complete doorvertaling van de de nieuwe huistijl van Tele2. Zowel corporate als op productniveau.
 
Euro RSCG 4D:
-        Interactieve bannercampagne op nu.nl (één dag volledige take over van de homepage banners)
-        Website iamcomingtoholland.nl

Media

Marketing

Economisch