Fitzroy geboren uit twee bureaus
23-11-2007 (12:08) - Bureaus
Na een jaar nauwe samenwerking zijn strategisch bureau Sense of Victory en communicatiebureau Vrienden gefuseerd. Het nieuwe bureau, dat de naam Fitzroy draagt, is ervan overtuigd dat een merk alleen kan overleven door snel in te spelen op veranderingen.Marketeers worstelen steeds vaker met een volledig geïntegreerde inzet van on- en offline. Vanuit deze behoefte ontstond een succesvolle samenwerking tussen de twee bureaus, waarbij Sense of Victory de marketing- en creatieve strategie ontwikkelde en Vrienden de creatieve vertaling en uitwerking voor zijn rekening nam. De fusie is een logische volgende stap, waarbij Sid de Koning, Marnix Tiggeloven (beiden Vrienden), Marlon Heckman en Jur Baart de eigenaren zijn. Fitzroy telt 17 medewerkers. In de bureaufilosofie van Fitzroy wordt een vrije vertaling van Charles Darwin aangehaald: ‘It’s not the strongest of the brands that survives, nor the most intelligent. It’s the one that is most adaptable to change.’
Het bureau steunt op vier pijlers: strategy, campaigning, design en innovation. Creatief eindverantwoordelijk binnen campaigning worden Carlo Groot en Olaf van der Geld, die al enkele jaren werkzaam waren binnen bureau Vrienden. Fitzroy werkt onder andere voor Accenture, Bacardi Nederland, Coca-Cola, MTV Networks en Stop Aids Now, en won inmiddels pitches op ABN Amro, Malmberg en Teleac NOT.