Freeday slaat de handen ineen met digital agency Redkiwi om groeidoelstellingen te realiseren

06-09-2022 (11:00) - Bureaus

Het wereldwijde tekort aan werknemers; de crisis van medewerkerstevredenheid én de shift om volledig datagedreven te werk te gaan. Op deze drie grote trends speelt Freeday, uitzendbureau voor digitale medewerkers, in. Onlangs ontvingen zij een seed investment van €4 miljoen om het bedrijf naar een hoger niveau te tillen en de internationale groeistrategie te versnellen. Voor de realisatie van de groeidoelstellingen gaat Freeday de samenwerking met digital agency Redkiwi aan.
 
Via Freeday worden digitale medewerkers ingehuurd voor afdelingen als HR, customer service en finance (KYC). De digitale medewerkers nemen repetitieve taken over binnen werkprocessen en interacties van echte medewerkers. Het bedrijf heeft als doel de robot uit de mens te halen zodat zijn klanten en hun medewerkers zich volledig kunnen focussen op de realisering van hun bedrijfsdoelstellingen.
 
In de zoektocht naar een partner kwam Redkiwi naar voren. Een partij die het technische en rationele element, mede door zijn oorsprong in development, sterk liet terugkomen tijdens het pitchtraject. Daarnaast kwam de marketingaanpak qua opzet sterk overeen met Freeday zijn ambities. Mathijs van der Kooi, Head of Marketing bij Freeday: ”Ik kijk uit naar de samenwerking met Redkiwi als onze nieuwe full service digital partner. Het bureau heeft een overtuigende track record in de ontwikkeling en uitvoering van de digitale strategie voor B2B-techbedrijven. Met veel energie gaan we gezamenlijk verder bouwen aan het merk Freeday en een belangrijke bijdrage leveren aan onze internationale groeiambities”.
 
Hoe zij samen de groeidoelstellingen, en de uitbreiding naar andere landen gaan waarmaken? Middels een drieluik: branding, het strakker neerzetten van Freeday als merk; het ontwikkelen van een aantrekkelijke en overtuigende website; en succesvolle digital marketing campagnes vanuit een gedegen digital marketing strategie. Het onderdeel branding wordt opgepakt met Redkiwi’s vaste partner in positionering en branding, The Stardusters. ‘’We zijn ontzettend trots dat Freeday voor Redkiwi gekozen heeft als partner voor zijn ambitieuze, internationale plannen. Vanaf het eerste moment was er een goede klik. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking!’’, aldus Nick Schurink (accountmanager bij Redkiwi). 

 


Media

Marketing

Economisch