Gamesgigant naar Mediaedge:cia
22-06-2009 (09:56) - Bureaus
Activision Blizzard, Inc. en Mediaedge:cia (MEC) hebben bekendgemaakt dat MEC is gekozen als agency voor alle mediaplanning en -inkoop van Activision Blizzard. MEC gaat de wereldwijde activiteiten betreffende mediaplanning en -inkoop leiden voor Activision Publishing, Inc. en voor de Noord-Amerikaanse en Europese mediaplanning en -inkoop op televisie van Blizzard Entertainment, Inc.
Dat besluit was genomen na een uitgebreide toetsing van mediabureaus door Activision Blizzard volgend op het sluiten van de fusie tussen Activision en Vivendi Games op 9 juli 2008. Doel daarvan was het consolideren van de media- en planningsactiviteiten voor het productaanbod van de onderneming en het realiseren van kostenbesparende synergieën. Het beoordelingsproces vond plaats door het kantoor van Ark Advisors in Los Angeles. Starcom MediaVest Group was als mediabureau van Activision Publishing tot dan verantwoordelijk voor de mediaplanning en -inkoop, terwijl Horizon Media als mediabureau van Blizzard Entertainment optrad.
‘Onze beslissing om samen te gaan met MEC is geen weerspiegeling van de prestaties of de kwaliteit van de dienstverlening en het talent bij MediaVest USA, Starcom MediaVest of Horizon Media. Het zijn alle drie waardevolle partners die blijk hebben gegeven van buitengewone passie en inzicht in ons bedrijf’, zegt Brad Jakeman, Chief Creative Officer van Activision Publishing. ‘Tot op heden zijn diverse mediabureaus over de hele wereld toegewezen aan Activision Blizzard, en het doel van de toetsing was om één wereldwijd actief bureau te identificeren zodat de onderneming beter in staat zou zijn te profiteren van haar gecombineerde schaalgrootte op de markt. Wij zijn ervan overtuigd dat MEC door haar benadering van mediaplanning en -inkoop gekoppeld aan haar ervaring en capaciteiten een sterke strategische partner zal zijn in onze zoektocht naar nieuwe en innovatieve manieren om onze klanten te bereiken en effectiever te zijn in al onze geledingen.’
Charles Courtier, Global CEO van Mediaedge:cia: ‘Het verheugt ons dat Activision Blizzard heeft gekozen voor MEC. Dit succes is allereerst te danken aan de fantastische inzet van ons team over de hele linie. Het weerspiegelt ook ons vermogen om internationaal bedrijfsactiviteiten te genereren en uiteindelijk op lokaal niveau te kunnen leveren. En dat we nu de kans krijgen dit wereldwijd te mogen doen voor Activision Blizzard – een klant met zulke opwindende topmerken in de wereld van vermaak en cultuur – stemt tot grote tevredenheid.’