GDR Creative Intelligence crowdsourced omslagontwerp
09-08-2011 (09:19) - Bureaus
Internationaal jong creatief talent is ingezet voor het omslagontwerp van het Global Innovation Report, een toonaangevend trendonderzoek dat elk kwartaal wordt uitgegeven door GDR Creative Intelligence.
GDR Creative Intelligence is een trend onderzoeks- en consultancybureau met klanten als LVMH, Starwood Hotels, Sony, Orange, Nokia en Nike. GDR brengt elk kwartaal een ‘Global Innovation Report’ uit met trends op het gebied van communicatie en retail. Het ontwerp van de omslag voor het rapport wordt elk kwartaal door een ander bureau verzorgd.
GDR heeft voor het ontwerp van het julinummer gekozen voor Edge Amsterdam. ‘Wij zien steeds vaker dat merken aan de slag gaan met creatieve netwerken. Het verhaal van Edge Amsterdam en elite-sourcing sprak ons erg aan en we wilden daar graag een artikel over opnemen. Daarom hebben we ook het ontwerp van de cover bij Edge neergelegd. We wisten dat er iets moois uit zou komen’, vertelt Gemma Ball, Senior Innovation Researcher bij GDR. Edge Amsterdam komt daarmee in een imposante rij van bureaus die zijn gevraagd voor het ontwerp waaronder Wieden + Kennedy Tokio, Anomaly, Asylum en Hatch San Francisco.
