Gezocht voor 2010: lef

26-11-2009 (10:01) - Bureaus

De MWG organiseert op dinsdag 8 december een inspiratiesessie om met een nieuw elan 2010 in te gaan. In 2009 is het de media niet voor de wind gegaan. Ondernemingen bezuinigden en  communicatiebudgetten stonden onder druk. Het einde van de crisis lijkt zich al een beetje aan te dienen. En toch is het niet verstanding om te wachten op betere tijden. Juist nu is het goed je vaste paradigma’s te verlaten. Op een andere manier naar dingen te kijken en vernieuwd je eigen bedrijf, je klanten of je eigen functie te benaderen.

Moderator Dave Nelissen gaat in gesprek met Ruben van Zwieten (dominee en ondernemer)  en Herbert van Hoogdalem (creative director van Purple Cows). Zij zullen vertellen over hun inspiratiebronnen, hun drijfveren, hun successen en hun eigen initiatieven waarmee ze altijd net weer afwijken van de gebaande paden. Ruud de Langen (CEO Mindshare) sluit de middag af met een gesproken column. Met deze bijeenkomst willen laten zien hoe je van je veilige gebaande pad af komt, en waarom het goed is soms eigenwijs te zijn. Hoeveel lef heb jij?

Ruben van Zwieten is dominee en koopman tegelijk. De 25-jarige theologie- en rechtenstudent is eigenaar/oprichter van Zwieten & Company, een recruitmentbureau voor en door studenten. Een jaar lang werkte hij voor de Rabobank voor hij voor zichzelf begon en werkt voor klanten als KLM en Randstad. Zijn businessmodel wijkt af, omdat de studenten die hij benadert zelf ook weer kunnen verdienen met het aanleveren van nieuwe tophoofden. Ruben is oprichter van Zingeving op de Zuid-as, een stichting die traditionele  en niet-traditionele wijze wil bijdragen aan het proces van zingeving.

Herbert van Hoogdalem, is ooit op zijn 18e per ongeluk begonnen als copywriter. Hij werd meer dan 50 maal internationaal genomineerd en/of bekroond met allerlei ‘belangrijke’ creatieve prijzen en werkte voor de grootst denkbare adverteerders en merken. Ook was hij 2 jaar Bestuurslid van de ADCN. Herbert is meer merkstrateeg, creatief consultant, full time connector. Hij adviseert bedrijven, merken, organisaties, instellingen, personen en initiatieven en bedenkt voor hen omzetverhogende of business vergrotende ideeën op het snijvlak van marketing, communicatie & media. Sinds februari 2009 is Herbert Creative Director van het relatief nieuwe Alphense bureau ‘Purple Cows Unlimited BV‘, dat werkt voor Fortis Bank Nederland, SuperSmoker en Cheaptickets.

Ruud de Langen is CEO van mediabureau Mindshare. In die functie houdt hij zich onder meer bezig met strategische vraagstukken voor Unilever. Voorheen werkte hij als strateeg bij Starcom. De Langen is columnist van Adformatie en houdt een eigen weblog bij over mediazaken.

Locatie:  Amstelborgh in  Amsterdam

De bijeenkomst is voor iedere geïnteresseerde toegankelijk. Voor MWG leden is het gratis, niet leden betalen 40 euro.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch