Giep Franzen (75) geëerd

09-10-2007 (10:12) - Bureaus

Giep Franzen, reclameman van de eeuw en (emeritus bijzonder hoogleraar in de Commerciële Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam (leerstoel van het Genootschap voor Reclame) is onlangs 75 jaar geworden. Dit heuglijke feit wordt morgen met vakgenoten gevierd tijdens een bijzondere bijeenkomst in het KNAW-gebouw en tijdens een feestelijke borrel aangeboden door Heineken in de Heineken Experience. Franzen wordt in Nederland gezien als de nestor van het reclamevak en is medeoprichter van het beroemde reclamebureau FHV dat later overging in FHV/BBDO. Hij is van grote betekenis voor het denken over commerciële communicatie en strategisch ‘brand management’. Zijn denkbeelden zijn terug te vinden in zijn vele publicaties over de effectiviteit van reclame en het merk, daaronder ook het standaardwerk  ‘Mensen, producten en reclame’. Franzen is tevens medeoprichter van Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC).

Media

Marketing

Economisch