Goeiemoggel Gouden Loeki

24-12-2007 (09:57) - Bureaus

Bij ReclameWeek hadden we al een vermoeden en interviewden in november als eerste (klik hier) de mannen van N=5, de makers van 'Goeiemoggel' voor KPN. Het Nederlandse publiek heeft vrijdagavond tijdens de live finale van de Ster Gouden Loeki 2007 de commercial ‘Goeiemoggel’ van KPN Zakelijke Markt gekozen tot de beste televisiecommercial van 2007. De telefoonmaatschappij wint hiermee voor de eerste keer een Ster Gouden Loeki. De uitreiking van dé publieksprijs voor de beste televisiecommercial van het jaar was voor de vijfde keer live op tv te zien. In totaal zijn er ruim 100.000 stemmen uitgebracht. In het programma konden de kijkers stemmen op de vijf finalisten, die aan het begin van de uitzending bekend werden gemaakt. Tijdens de liveshow blikte Reinout Oerlemans terug op het reclamejaar 2007. Arian Buurman, Algemeen Directeur van Ster, overhandigde het Ster Gouden Loeki-beeldje aan de verantwoordelijken van KPN Zakelijke Markt en het reclamebureau N=5. De tweede plaats in de finale van de Ster Gouden Loeki 2007 is voor Unox met ‘Jan Vayne’ (TBWA\NEBOKO). Op de derde plaats eindigde Centraal Beheer Achmea met ‘Cipier’ (DDB Amsyerdam). De vierde plaats was voor Albert Heijn met ‘Kalkoengebraad’ (TBWA\NEBOKO) en Centraal Beheer Achmea met ‘Ambulance’ (DDB Amsterdam) eindigde op vijf.

Media

Marketing

Economisch