‘Goeiemoggel’ virale tophit

28-11-2007 (17:26) - Bureaus

Het creatieve team van reclamebureau N=5 dat verantwoordelijk is voor de ‘goeiemoggel’-commercial van KPN is zeer blij met het enorme succes van de campagne. Hakan Coskunsoy en Pim Kok geven ReclameWeek uitleg in een uitgebreid interview, voor de reacties die hieronder staan was geen plaats meer in het blad.
 
Pim Kok: ‘Ik hoor dat bij veel bedrijven collega’s elkaar be-goeiemoggelen.’ Coskunsoy: ‘Het is echt bizar hoe vaak het op Youtube bekeken wordt, meer dan 300.000 keer. Mijn mailbox staat vol met reacties op de Youtube-plaatsing.’ Kok: het is natuurlijk wel heel erg leuk dat je nu via het internet die reacties kan zien hoe mensen zoiets oppikken, dat was ‘vroeger’ dus niet zo.’ Hakan Coskunsoy merkte dat er in allerlei blogs en forums regelmatig het woord goeiemoggel stond: ‘Het duikt gewoon overal op. Ik zat gister ergens te eten en hoorde gewoon drie  mensen los van elkaar over het spotje praten, dat is gewoon heel leuk.’

klik op de foto  (links Kok, rechts Coskunsoy) voor het filmpje



In het interview in RW 48 ook exclusief ‘het geheim van de gesneuvelde clou’ ... Vanwege tijdgebrek moesten Kok en Coskunsoy een mooie ‘darling’ de nek omdraaien. Ook gaan de heren uitgebreid in op de totstandkoming van een van de meest spraakmakende en spraakverwarrende commercials van het jaar.

Media

Marketing

Economisch