Guerrilla Officer bij Lowe en Draft

21-09-2007 (10:14) - Bureaus

De reclamebureaus Lowe en Draft in Amsterdam hebben deze week met de komst van Hubert van Wensen (34) een nieuwe titel geïntroduceerd: de CGO, oftewel Chief Guerrilla Officer. Als CGO wordt Van Wensen verantwoordelijk voor de onorthodoxe reclame-ideeën binnen de samenwerkende bureaus. Het woord ‘guerrilla’ is de afgelopen tijd wat beladen. Van Wensen zegt daarover: ‘Net zoals voetbal soms oorlog is, is marketing dat ook, denk alleen al aan de supermarktoorlog.' Van Wensen komt van reclamebureau New Message, dat hij 7,5 jaar geleden oprichtte en waar hij creatief directeur was. In die tijd bedacht hij onder andere de ‘Kassamobiel’ voor Dirk van den Broek. Een rode bus die voor Albert Heijn geparkeerd werd,  zodat mensen binnen hun boodschappen nog eens konden narekenen om te kijken of ze bij Dirk niet goedkoper uit waren geweest. De ‘Kassamobiel’ was destijds voorpaginanieuws.

Media

Marketing

Economisch