Gummo wint OCW-pitch

23-05-2007 (10:22) - Bureaus

Na een Europese aanbesteding waaraan Combat, Arc, Publicis en Ubachs Wisbrun/JWT deelnamen, wint Gummo in samenwerking met Via Utrecht de campagne kwalificatieplicht van het Ministerie van OCW. De campagne moet de invoering van de ‘kwalificatieplicht’ uit de nieuwe Leerplichtwet 1969 bekendmaken onder alle Nederlanders.

De nieuwe Leerplichtwet 1969 bestrijkt hiermee de overgang vmbo-mbo en de eerste twee leerjaren van het mbo. Hierdoor zullen veel meer jongeren het onderwijs verlaten in het bezit van een startkwalificatie. Vmbo- en mbo-leerlingen zijn een belangrijke doelgroep in de campagne. De aanbesteding werd uitgevoerd door de Rijksvoorlichtingsdienst in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Het betreft alle communicatie rond de introductie van de nieuwe wetgeving.

Media

Marketing

Economisch