Hansnel helpt Connexxion tegen zwartrijders
26-06-2009 (00:00) - Bureaus
Om jeugdige zwartrijders in de bussen van Connexxion in de provincie Utrecht tot aanschaf van een vervoerbewijs te verleiden, heeft de Hansnel Groep een ironisch-confronterende campagne ontwikkeld: Speciaal voor alle zwartrijders, korting op je busreis!
Met deze retailachtige insteek wordt duidelijk gemaakt dat witrijden goed wordt beloond: Koop een geldig vervoerbewijs en bespaar tot wel 35 euro per busrit. De campagne Zwartrijden is duur rijden zal twee keer per jaar worden gevoerd, onder meer met busposters, flyers en postcards. Voor het beste resultaat wordt in de bussen van Connexxion ook extra gecontroleerd.
Doelstelling: terugdringen zwartrijden met focus op jongeren
Media: print, busreclame
Opdrachtgever: Connexxion
Bureau: Hansnel Groep
Creatie: Stefan Keukelaar, John van de Vorstenbosch
Account: Donja van Ek, Ingrid van de Wetering
Verantwoordelijk bij klant: Moniek Verël