Hästens en Barker/DZP bieden droomcampagne
03-07-2008 (10:32) - Bureaus
Hästens lanceert The bed of your dreams, de nieuwe advertentiecampagne die vanaf deze maand wereldwijd van start gaat. De sprookjesachtige, bijna surrealistische beelden zijn van de hand van internationaal erkend modefotograaf Simon Procter. Eerder maakte Procter naam met zijn werk voor onder meer Dior en Lagerfeld. ‘Subliem slapen kan alleen in een Hästens’ is de boodschap die de nieuwe campagne uitdraagt. Wie wil er na het zien van deze beelden niet net zo slapen en dromen als Adela Capova, het model dat als Hästens’ schone slaapsters is verkozen. De campagne, gemaakt door Barker/DZP, wordt in print, online en in store ingezet.
Simon Procter
‘De totstandkoming van de campagne was een mooi proces. We zijn van een campagne met de focus op het pure en ambachtelijke karakter van ons product overgestapt naar een campagne die inspeelt op emotie en aspiratie. Sprookjesachtige beelden, prachtig vastgelegd door Simon Procter, laten zien dat een bed meer is dan een noodzakelijk onderdeel van het meubilair. Een bed van Hästens is slapen in luxe. En die boodschap laat zich nog beter vertalen in beelden dan in woorden,’ licht een tevreden Björn Karlström, exportmanager Benelux van Hästens toe. De campagne bestaat uit drie verhalen. Het eerste, genaamd ‘Transcendent’, verschijnt in de zomer van 2008. ‘The Mask’ en ‘Chandelier’ worden in respectievelijk september en november uitgebracht. ‘Hoe vat je de essentie van slaap het beste in beelden?’, vroeg Simon Procter zich af. ‘Visioenen van dromen als toneel voor luxe’ was het antwoord. ‘De campagnebeelden Transcendent, The Mask en Chandelier laten een rust, sereniteit en gelukzaligheid zien die vertolken hoe bevrijdend slapen kan zijn’, aldus Procter.