Hivos en IntEnt naar Gummo
04-02-2009 (10:14) - Bureaus
Na een aanbesteding, waarvan de shortlist bestond uit de bureaus Gummo, Rich en McCann, is door Hivos en IntEnt gekozen voor reclamebureau Gummo voor de ontwikkeling van een internationale campagne met als werktitel ‘Migrants in the spotlight’. Migrants in the spotlight is erop gericht om tweede en derde generatie migranten aan te sporen meer voor hun land van herkomst te doen. Met name deze migranten verliezen in toenemende mate binding met het land van herkomst. Dit heeft voor deze landen economische gevolgen. In de campagne wordt daarom de mogelijkheid geboden steun te geven aan ontwikkelingsprojecten die zorgen voor een duurzame ontwikkeling in de regio van herkomst. De campagne start tweede helft 2009 in Nederland en zal vervolgens in verschillende Europese landen geadapteerd worden.
Hivos is een Nederlandse organisatie voor ontwikkelingssamenwerking geïnspireerd op humanistische waarden. De missie van Hivos is om een bijdrage te leveren aan een democratische pluriforme wereld waarin gelijke rechten, rechtvaardigheid en duurzame ontwikkeling gewaarborgd zijn.
IntEnt is een organisatie die migranten ondersteunt bij het opzetten van bedrijven in het land van herkomst. De organisatie helpt ideeën om te zetten in nieuwe bedrijvigheid. Deze nieuwe bedrijven leiden tot meer investeringen in ontwikkelingslanden en duurzame economische activiteiten. Daarvoor is ondernemersschap nodig. Dit ondernemerschap wordt gestimuleerd door IntEnt.