Hofstad opent creatieve ambassade
18-09-2008 (10:00) - Bureaus
Wat bedoeld was om volgens planning medio oktober live te gaan, is door lekken van informatie vervroegd naar gisteren. Het gaat om de Ambassade van Creativiteit, een initiatief van Hjarald Agnes en Mark Tomassen die hiermee willen bijdragen aan het creatieve imago van Den Haag. De infolekkage verleidde een groot aantal creatieven om direct hun profiel op www.ambassadevancreativiteit.nl te plaatsen. Niet alleen omdat dit kosteloos is, maar vooral omdat de nieuwbakken ’ambassadeurs’ ogenblikkelijk de grote voordelen herkenden. De regio Den Haag kent al een aantal clubs, verenigingen en netwerken die regelmatig activiteiten ontplooien voor professionals in de marketing, communicatie en creatie. Tot dusver ontbrak het echter aan een alles verbindend netwerk. Met ingang van Prinsjesdag is dat er: www.AmbassadeVanCreativiteit.nl. Een ‘Hyves’-achtige ontmoetingsplek waar alle professionals en studenten in de Haagse creatieve sector 24 uur per dag met elkaar in verbinding staan en zichzelf naar de buitenwereld kunnen profileren.
Succes
Een pluspunt en tevens makke van de creaitieve sector in Den Haag is het grote belang dat creatieven hechten aan hun individualiteit. Terwijl ze, tegenstrijdig genoeg, ook inzien dat samenwerking of uitwisseling van kennis en ideeën kan leiden tot inventieve en effectieve oplossingen. De vraag is alleen: waar vind je op een bepaald moment iemand die precies biedt wat je zoekt? De Ambassade van Creativiteit bied die oplossing. Het succes van deze virtuele ontmoetingsplaats valt of staat met het aantal creatieven dat Ambassadeur wil worden. Een handjevol betekent een streep door de rekening, 100 procent aanmeldingen staat garant voor succes.