Hollandse Hoogte vraagt 52 graden
03-09-2009 (12:58) - Bureaus
‘Een vooruitstrevende advertentie over ons in vakblad Creatie’, was de opdracht die bureau 52 graden noorderbreedte van hun klant Hollandse Hoogte/[image]store kreeg. 52 graden greep deze kans aan. Het resultaat: Augmented Reality.
‘Aangezien het thema van deze Creatie ‘illustratie’ is, kwam 52 graden met het idee om door middel van het gebruik van nieuwe technieken een link te leggen tussen illustratie en de fotografie van Hollandse Hoogte en [image]store. Deze vernieuwende manier van het tonen van onze foto’s sprak ons direct aan’, aldus Roel Sandvoort, financieel directeur van Hollandse Hoogte.
Op de spread staat de illustratie van een camera afgebeeld. De lezer wordt verwezen naar de webpagina
www.hollandse-hoogte.nl/creatie. Als men deze illustratie voor de webcam houdt, wordt er een extra dimensie toegevoegd aan het bestaande webcambeeld. Eric Voigt, crossmedia specialist bij 52 graden: ‘Het samenbrengen van de werkelijke wereld met de virtuele wereld is een eerste stap naar een nieuwe belevingswereld.
Via AR (Augmented Reality) kun je de informatie bijna ‘vastpakken’ en van alle kanten bekijken. Een hele nieuwe manier om reclame te maken en de consument te ‘pakken’. De ontwikkelingen gaan snel, de eerste mobile AR applicaties zijn op de markt en gaan je manier van consumeren totaal veranderen.’