‘Indie hakt in personeelsbestand’

29-09-2009 (10:04) - Bureaus

Dramatische berichten uit de creatieve sector, het reclamebureau Indie zou flink moeten snijden vanwege het vertrek van de Belastingdienst, zo meldt De Pers vandaag. Indie, voorheen S-W-H, gaat volgens de gratis krant fors in het personeelbestand hakken. Oorzaak is de wettelijke bepaling dat de Belastingdienst na vijf jaar een ander bureau moet zoeken dat de campagnes maakt. De dienst is één van de grootste klanten bij Indie.


De Pers

Reacties

Ach so, dus nu ligt wettelijk al vast dat niet het béste bureau de campagnes maakt, maar het bureau dat zich kwalificeert doordat het de laatste vijf jaar NIET voor de Belastingdienst heeft gewerkt?! Zonderling land van regeltjes. Maarre... strikt genomen bestaat INDIE toch nog helemaal geen vijf jaar?
Bert van der Neut @ 29-09-2009 11:25 uur
Waar staat dat artikel dan?
Nert van der Beut @ 29-09-2009 15:06 uur


Ik ben op zoek naar het afscheidsboek van de Belastingdienst dat aan het eind van de rit door DMB&B is gemaakt met de cartoons van o.a. Mathias.
Gerard van den Berg @ 29-09-2009 15:19 uur
@ Bert/Nert: pagina 11
Beut van der Nerk @ 29-09-2009 16:01 uur
Is dit nou hetzelfde nieuwsbericht als een week of twee, drie geleden al in Adformatie stond?
sjef @ 29-09-2009 22:56 uur
@sjef: ik vermoed dat De Pers het inderdaad uit die Adformatie heeft van paar weken terug en het nu hier staat. Of er wordt daar wel érg hard gesneden in het personeelsbestand.
LM @ 29-09-2009 23:46 uur
Wat 'n staaltje trage, lakse journalistiek is dit! Een paar weken terug werd bekend dat UW/JWT het overheidsaccount heeft gewonnen waar o.a. de belastingcampagne deel van uitmaakt. Je kunt dan als vakgenoot/journalist op je vingers natellen dat er bij het oude bureau 'gehuild' wordt met mogelijk personele gevolgen en bij het winnende bureau gejuicht wordt (met mogelijke personele gevolgen). Dus wat doe je: je belt zelf Indie (of voorheen S-W-H) en UW/JWT en polst de reacties & mogelijke praktische consequenties. Maar nee, wat doe je ............ je schrijft een stukje over uit De Pers, terwijl je concurrent Adformatie er 2 a 3 weken geleden al over berichtte. Nogmaals: lui, achterhaald en geen waarde toevoegend!
Peter C.H. van Leeuwen @ 29-09-2009 23:47 uur

Media

Marketing

Economisch