Jaarverslag in 3D met augmented reality

17-10-2011 (08:09) - Bureaus

Het jaarverslag is elk jaar weer een verplicht nummertje voor vele ondernemingen. Door een stoffig imago blijkt het ook lastig om het jaarlijkse financiële verslag onder de aandacht te krijgen bij de jongere doelgroepen. De coöperatie Rabobank Hoorn-Midden Westfriesland heeft daar met haar jaarbericht 2010 - in samenwerking met creatief ontwerpbureau Link Design uit Amsterdam – wat op gevonden: een magazine met 3D-fotografie waarin met augmented reality en QR-codes extra features zijn op te roepen, zoals video en audio én een directeur die in augmented reality de leden bijpraat over de activa en passiva van de bank. 

Als de lezer de augmented realitycode op een speciale pagina uit het jaarbericht 2010 voor zijn webcam houdt tijdens een bezoek aan de website www.cooperatiefjaarbericht2010.nl, verschijnt in augmented reality Paul de Brie, directeur Bedrijfsmanagement van Rabobank Hoorn-Midden Westfriesland (zie YouTube video hieronder). Hij legt vervolgens de lezer uit hoe het staat met de activa en passiva van de coöperatie. Link Design heeft voor het jaarbericht tevens gebruik gemaakt 3D-fotografie, waarbij van tweedimensionale foto's 3D-beelden zijn gemaakt. Deze beelden zijn te bekijken met een meegeleverde 3D-bril.

 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch