Jumbo voert prijzenoorlog via commercials

17-06-2009 (09:29) - Bureaus

Jumbo gaat in commercials op landelijke en lokale televisie de  Jumbo-formule onder de aandacht brengen. De focus komt hierbij te liggen op de laagste prijsgarantie. De commercials (Selmore) zijn te zien vanaf 18 juni tot en met 8 juli. Formule-directeur Colette Cloosterman-Van Eerd vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk consumenten de laagste prijsgarantie van Jumbo kennen. ‘Daarmee kunnen ze veel geld besparen: de prijzen van Jumbo zijn tot wel vijftien procent lager dan bij de grote landelijke concurrenten. Zeker in deze economisch moeilijke tijden, is dat voor veel mensen heel belangrijk’, aldus de formule-directeur.

Consumenten kunnen zich volgens haar niet voorstellen dat ze in een supermarkt waar ze de laagste prijs betalen, ook de beste kwaliteit en de beste service krijgen én de keuze hebben uit het grootste assortiment. ‘Bij Jumbo is dat echter wel het geval. Dat is de belangrijkste reden van ons succes. We hechten eraan dat  zoveel mogelijk consumenten ervan weten en er dus ook van kunnen profiteren.’ Jumbo is in al haar vestigingsplaatsen de goedkoopste supermarkt. Als klanten bij een andere supermarkt een product aantreffen dat blijvend goedkoper is, kunnen ze dat bij Jumbo melden. Ze krijgen het desbetreffende product gratis mee en de prijs wordt zo snel mogelijk aangepast.

Colette Cloosterman-Van Eerd, benadrukt dat de laagste prijsgarantie geen kortlopende actie is, maar vast beleid van Jumbo. ‘Het is al meer dan 13 jaar één van de Zeven Zekerheden van onze Jumbo formule. Het is deze formule die ervoor zorgt dat Jumbo steeds meer klanten trekt. Het bedrijf maakt een enorme snelle groei door. De afgelopen vijf jaar is het aantal winkels verdubbeld tot ruim 120 winkels. Het is de bedoeling dat de komende vijf jaar het marktaandeel verdubbelt naar 10 procent.’

De commercial is vanaf aanstaande donderdag te zien op www.jumbosupermarkten.nl.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch