KesselsKramer schadeloos
09-09-2008 (09:55) - Bureaus
Door automobilisten te wijzen op kansen en risico's in het verkeer hoopt REAAL Verzekeringen schade te voorkomen. Naast een reclamecampagne op billboards en radio bedacht communicatiebureau KesselsKramer daarom een opschrikmotor en een heftig geval van parkeerschade. De opvallende kansen die hierbij horen, komen - net als alle andere kansen in de campagne - voort uit eigen onderzoek van REAAL. Dit Autoschade-onderzoek is in zijn geheel te downloaden via de REAAL Feitenvinder (feitenvinder.nl). Welke filerijder is zich nog nooit rot geschrokken van een motor die tussen twee rijbanen door de file inhaalt? Uit een onderzoek van REAAL Verzekeringen blijkt dat 70 procent van alle automobilisten niet alert is op motoren of andere voertuigen die langs of tussen de file door rijden, zoals politie of andere hulpdiensten. Meestal blijft de schade hierbij beperkt tot een verhoogde hartslag voor de voorbijgeraasde automobilist, maar de gevolgen kunnen dramatisch zijn. Dus om automobilisten duidelijk te maken dat de kans groot is dat ze in een file of langzaam rijdend verkeer niet alert genoeg zijn, laat REAAL nu een aantal motorrijders met waarschuwingsbord langs files rijden. Met gepaste snelheid uiteraard...Bureau: KesselsKramer
Art: Krista Rozema
Copy: Pim Gerrits
Strategie: Edith Janson
Productie: Lucie Tenney
Illustratie: Martin Friedl
Mediabureau: Vizeum
Verantwoordelijk bij REAAL: Martijn Swijghuisen Reigersberg, Jeroen Hamstra
