
Le Petit Agency groeit verder na succes pop-up brunches
Le Petit Agency is uitgegroeid van een pop-up brunchconcept tot een creative agency die al op verschillende locaties binnen en buiten Amsterdam brunches organiseerd. Samen met de Stichting van Oma Coby's Oliebollenbar organiseerde zij een succesvolle brunch in een zorgcentrum met ouderen, met het idee om mensen te verbinden met warmte en eten.
Naast de high-end pop-up brunches, vond in het afgelopen jaar tijdens de jaarwisseling de samenwerking tussen de agency en Oma Coby's Oliebollenbar plaats. Bezoekers van het Oud & Nieuw-feest van Le Petit Brunch werden verrast met de Cobybollen en konden tegelijkertijd doneren voor een brunch in een zorgcentrum. Waar de gedachte: ''Voor ons een feest, betekent voor hen een feest", centraal stond.
Brunch in het zorgcentrum
Deze donaties leverden ouderen in het zorgcentrum van de oma van Wendele, medeoprichtiger van Le Petit, een onvergetelijke middag op. De brunch is volledig in de stijl van Le Petit Agency en het menu staat vol lekkernijen, met ook de oliebollen van oma Coby. "Het gezelligste etentje van het jaar, zo met elkaar aan tafel op deze manier zou ik elke dag wel willen", vertelt een bewoonster van 89.
"We wilden iets teruggeven. Met Oma Coby delen we dezelfde missie: mensen verbinden door warmte en eten. Deze samenwerking voelde vanzelfsprekend", vertelt Wendele namens Le Petit Agency.
Vooruitblik
Na het succes van de ouderbrunch is Le Petit Agency gestart met een nieuwe tak, namelijk op maat gemaakte brunches voor wie dat maar wilt. Daarmee laat de agency zien dat een sfeervolle setting, goed eten en persoonlijke aandacht net zo goed werkt bij ouderen als bij jonge professionals of bedrijven.
Naast het initiatief in het zorgcentrum organiseert de agency onder andere restaurantopeningen, zakelijke kerstdiners en membersclub-events. Met de opbrengst van de oliebollenactie in 2025 wil Le Petit Agency in 2026 meerdere brunches organiseren voor verschillende zorgcentra in heel Nederland.