Lemon Scented Tea doet Zweden

03-02-2009 (10:33) - Bureaus

Sinds kort is Lemon Scented Tea (LST) helemaal fan van Zweden - er staat uitsluitend Knäckebröd op tafel en het bureau viert de Fettisdagen op 24 februari. Visit Sweden - het Zweeds verkeersbureau - vroeg LST een campagne te maken voor het wintersportgebied rond Åre and Östersund. LST: ‘Toen we in Zweden waren om een kijkje te nemen, zagen we hoe de mensen daar vol-enthousiast hun best doen om de Olympische Winterspelen binnen te halen. Dat is ze al drie keer bijna gelukt: steeds eindigden ze net achter de uiteindelijke winnaar. Maar ondanks deze tegenslag blijven de inwoners hun droom najagen.’
 
De Olympische droom van Olle en Björn werd het thema van de campagne. ‘We volgen de jongens in hun voorbereiding op de mogelijke komst van de Winterspelen en maken terloops kennis met het winter-wonderland van Åre and Östersund. Olle droomt er van de officiële mascotte te zijn tijdens de Winterspelen, en hij bereidt zich hier dagelijks op voor. Een rivaliserende mascotte dreigt zijn droom af te nemen, hetgeen ontaard in een bittere tweestrijd tussen de twee mascottes’, aldus de makers van het hoofdstedelijke bureau. ‘Ook Björn is volop in training voor de Spelen. Zijn droom is internationale bekendheid te verwerven als de streaker van Winterspelen in Åre en Östersund. Zijn trainingsregime is streng - en nogal bizar.’
 
Of we net zo enthousiast van Zweden als Lemon Scented Tea worden? Kijk op de campagnesite http://www.fitforthewintergames.nl en vel je oordeel.


Media

Marketing

Economisch