LEWIS PR wint Digital Communications Award
10-10-2011 (08:47) - Bureaus
LEWIS PR heeft voor de SIRE-campagne ‘Ik ben er nog’ een Digital Communications Award gewonnen in de categorie NGO. Samen met reclamebureau Etcetera ontwikkelde LEWIS PR de strategie en uitvoering van de campagne, gericht op het sociale contact van dodelijk zieken.
LEWIS PR, Etcetera en SIRE lanceerden in december 2010 een campagne die de Nederlander bewust maakte van het feit dat een op de vier het contact met een dodelijk zieke laat verwateren. Alle campagne-onderdelen, zoals de spectaculaire kick-off bij Derek Ogilvie en de radio- en televisiecommercials, leidden naar ikbenernog.nl, een interactief platform dat het hart van de campagne vormde. Hier kwamen dodelijk zieken en hun omgeving samen. De user generated site in krantvorm gaf een podium aan iedereen die zijn verhaal kwijt wilde, iemand wilde steunen of gewoon op zoek was naar tips hoe om te gaan met een terminale patiënt in zijn of haar omgeving.
De Digital Communications Awards is een nieuwe Europese prijs, die het beste Europese werk op het vlak van (mobiel) internet en sociale media bekroont. Organisator is de Quadriga University of Applied Sciences in Berlijn.