Lode Schaeffer in eindjury Esprix

14-01-2009 (10:52) - Bureaus

De jury voor de Esprix 2009 is bekend. Voor het beoordelen van ingezonden cases voor een van de belangrijkste prijzen op het gebied van marketingcommunicatie, zijn niet de minste namen aangetrokken. De deskundige vakjury bestaat uit topmensen uit de bureau- en adverteerderwereld. Van creatieven tot adverteerders en van strategen en bureauvertegenwoordigers tot vakspecialisten, elke vakjury is evenwichtig samengesteld.
 
De totale jury bestaat uit 82 professionals die hun sporen in het vak hebben verdiend. Naast een eindjury is voor elk van de in totaal tien categorieën, een aparte vakjury samengesteld. Zij zullen een kritische blik op het ingestuurde werk werpen. De voorzitters van de vakjury’s vormen samen met de juryvoorzitter de eindjury. Aan de jury de taak om ingezonden cases te beoordelen, te nomineren en Esprix toe te kennen. Juryvoorzitter Tom Wilms (Grolsch): ‘De jury van dit jaar bestaat wederom uit een aantal cracks die meer dan voldoende sporen in het vak hebben verdiend. Een mooie mix van adverteerder en bureau, waarin alle bloedgroepen vertegenwoordigd zijn (strategie, creatie, new media), en ook een noodzakelijke mix om de ingezonden cases op strategie, inventiviteit en resultaat te kunnen beoordelen.’

De juryvoorzitter van de eindjury wordt voor drie jaar benoemd, de overige leden kunnen maximaal twee à drie jaar aan de jurering deelnemen. Wilms zit dit jaar voor het laatst de jury voor.  ‘Ik ben uitermate tevreden met de komst van Arthur Kuiters (Sara Lee) als schaduwvoorzitter, om mij volgend jaar op te volgen als juryvoorzitter.  Arthur heeft afgelopen jaar reeds deel uitgemaakt van de eindjury en brengt met dit schaduwvoorzittersjaar een prima dosis aan ervaring mee om het stokje over te nemen.’ De verwachtingen van de juryvoorzitter over de inzendingen zijn positief gesteld. ‘Ik verwacht een groot aantal inzendingen dit jaar, gegeven de grote evenementen die in 2008 hebben plaatsgevonden zoals het EK en de Olympisch Spelen. Anderzijds zullen bureaus gezien de economische situatie, ook eager zijn om visitikaartjes af te geven van het werk dat ze het afgelopen jaar gemaakt hebben.’ 
 
Esprix jury 2009


Eindjury Esprix 2009
Tom Wilms | Grolsch (voorzitter)
(Arthur Kuiters | Sara Lee – schaduwvoorzitter)                                                                    
Ronald Goes | ex-Talpa
Jan-Willem Brüggenwirth | Radio 538
Lode Schaeffer | S-W-H
Niels Baas | MTV Networks
Linda Keijzer | Praxis
Reinoud Wolff | Ben & Jerry’s
Erik Jan Koense | &KoenseSeverein
Bart Oostindie | Doom & Dickson
Jacqueline Kleijn | War Child
Olivier Koning | Selmore
 
Geïntegreerd
Ronald Goes | ex-Talpa (voorzitter)             
Mitch Roedoe | Nike                       
Joris Krüse | Media Republic         
Jan-Willem Förch | Freelance       
Maaike Zwaan | Unilever
Rob van Griensven | Heineken
Robrecht Stoekenbroek | Qi Ideas
 
Sponsorship | Joint Effort
Jan-Willem Brüggenwirth | Radio 538 (voorzitter)
Patrick de Zeeuw | Alfred                                              
Frank Langerak | BVH                     
Ben Imhoff | Etcetera                                                                    
Heleen Crielaard | Rabobank                        
Brian Oostenbrink | Clay Amsterdam
Frenkel Denie | Bavaria                                  

Directe Communicatie

Lode Schaeffer | S-W-H (voorzitter)
Saskia Botman | Qi            
Fred Stapel | Aegon                                         
Brego Keller | NRG3        
Joris den Hartog | Robeco Direct 
Peter Zijlstra | Daimler Chrysler
Robin Pas | Rapp Collins

Business to Business

Niels Baas | MTV Networks (voorzitter)
Marcel Kalmeijer | Tempo Team                  
Matthijs Slot | TBWA/NEBOKO                     
Ewout Mantel | TNT Post
Edgar Molenaars | Let’s be frank                                                 
Gijs de Kogel | freelance
Erwin Zijlstra | Avery Dennison

Retail of Trade Marketing
Linda Keijzer | Praxis (voorzitter)                                                
Caroline Mouwens | Bruna             
Kyra Roest | People’s Valley
John de Vries |  UbachsWisbrun/JWT
Francel Verlaat | Proximity
Niels Streckfuss | De Combinatie van Factoren
Menno van der Hoeven | McDonald’s
 
Event Communicatie
Reinoud Wolff | Ben & Jerry’s (voorzitter)
Tim Claassen | Lemz         
Bart Altewischer | Jaquar
Philippe Felleman | RWE 
Marnix Pauwels | Woedend
Marike van de Klomp | ABN AMRO Groep
Peter van der Helm | ph/Law

Dealer | Salesforce | Internal Motivation & Geîntegreerd

Erik Jan Koense | &KoenseSeverein (voorzitter)      
Marc van Wageningen | Ogilvy                      
Patrick van den Bos | Achmea sociale zekerheid
Fabian Schulting | Van Wanten Etcetera     
Jeanine Mur | Citroën Nederland
Ronald Velten | IBM
Robin Zuiderveld | Y&R  
 
Product Launch | Relaunch | Trial

Bart Oostindie | Doom & Dickson (voorzitter)          
Jenny Hudepohl | NS      
Charles Hale | &Co concepting      
Sasja Lemmen | Radio 538
Paul den Dunnen | Mars Nederland
Layana Mokoginta | Purpura          
Bart Vijlbrief | Initiative   

Cause or Charity | Non-Profit Marketing

Jacqueline Kleijn | War Child (voorzitter)
Marc van den Tweel | Ronald McDonald Kinderfonds
Robert Jan Vermeulen | NOC*NSF                             
Daan Peters | Bank Giro Loterij                                    
Bart ten Tije | Digiloque  
Stephan Gonnissen | TBWA Neboko / Flow 
Peter van Kuijk | Ogilvy                                                  

Small Budget

Olivier Koning | Selmore (voorzitter)
Brecht Janssen | CliniClowns         
Victor Mulder | Arc Amsterdam
Wim Achterberg | De Bijenkorf    
Inez van Vesun | Universal Media
Ine Stultjens | Innocent                  
Rob van Vijfeijken | BSUR              

De Esprix is de jaarlijkse prijs voor intelligente, activerende campagnes die op een inventieve manier contact weten te maken met de ontvanger. Belangrijk is de slimheid waarmee de emotie wordt overgebracht. Daarnaast wordt gekeken naar de mate waarin de doelgroep wordt geraakt en in beweging wordt gebracht. De Esprix behoort tot de belangrijkste prijzen op het gebied van marketingcommunicatie. Inzenden is mogelijk tot uiterlijk vrijdag 20 februari  17:00 uur. Meer informatie over de Esprix is te vinden op www.esprix.nl.
 


Media

Marketing

Economisch