Lucky VosLibert wint met Lucky Shirt

28-09-2007 (10:16) - Bureaus

Begin dit jaar bedacht VosLibert communicatie de campagne My Lucky Shirt voor de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Dit is een zeer innovatieve campagne waarin een online community werd gebouwd voor en door scholieren in het examenjaar. De belangrijkste media waren internet, SMS en e-mail. Tijdens het congres Marketing in het Onderwijs op 26 en 27 september jl. won My Lucky Shirt de award voor de beste marketingcampagne in het onderwijs. Om mee te doen aan de actie konden scholieren in het voortgezet onderwijs en mbo zich aanmelden via de actiesite. De actie werd doelgroepgericht onder de aandacht gebracht door onder meer een promotieteam, flyers, Google Adwords en banners op internetsites. Na de aanmelding ontvingen deelnemers een gratis T-shirt met hun persoonlijke lucky number en tien gratis SMS'jes die via de actiesite te verzenden waren. Op de actiesite kregen de examenkandidaten diverse tools aangereikt om deel uit te maken van een online examencommunity. Zo konden ze een profielpagina aanmaken, elkaar berichtjes sturen, foto’s uploaden en berichten plaatsen voor de hele community in de ‘dropzone’.’

Media

Marketing

Economisch