Manga, Craig David en champagne

20-06-2008 (11:16) - Bureaus

Het Japanse reclamebureau Hakuhodo kon gisteravond niet achterblijven met een hysterisch feestje naast het zwembad van een duur hotel. De plaats van handeling was het Martinez aan de boulevard. Thema was... Tsja, wat was het thema eigenlijk? Zoals we van de Japanners mogen verwachten was het een prettig gestoorde bedoeling waar in een soort van wit rubberen condoompakjes gehulde mannetjes iedereen op de foto zetten. Op kruishoogte hadden ze heftig flikkerende lichtjes en de discoringen aan hun vinger maakten het verkleedpartijtje compleet. Verder was het Manga, sushi, gadgets en in zwembad springende Japanners galore. De enkele westerse gasten keken hun ogen uit terwijl de Moët et Chandon de keel inging. Associate creative director Hidenori Kondo kwam ons even vragen waar we vandaan kwamen. Wel, Nederland. Amsterdam dus. Direct ging Kondo los over joints, red light district en het Stedelijk Museum. Daarnaast werden we getrakteerd op anekdotes over commercials schieten met Brad Pitt en Harrison Ford. Een vriendelijke buiging en Kondo was weer weg.

Nachtbraken
Stipt als de Japanners zijn stopte de muziek van Daft Punk precies om elf uur en was het voor de gasten tijd om te gaan. Next stop: Het Havas-feestje in het Carlton, twee gigantische hotels verder. Nog meer gratis champagne en een akoestisch optreden van has been Craig David met gitarist. Gewezen hits als ‘Walking Away’ en ‘Fill me In’ werden voorgedragen. De meeste gasten waren echter al doorgelopen naar de aangrenzende zaal waar een dj dansklassiekers als ‘Groove is in the Heart’ en ‘Le Freak’ behendig aan elkander plakte. De mensen van Havas houden blijkbaar wél van nachtbraken, de disco en het slempen ging nog tot in de vroege uurtjes door. Een Portugees voetbalshirtdragende jongen had zijn verdriet van het verliezen van Duitsland op het EK Voetbal blijkbaar al lang vergeten en swingde vrolijk mee. In Cannes was Europa gisteren één.

Media

Marketing

Economisch