Matter herpositioneert zichzelf: 'Unlocking your full potential'

Matter herpositioneert zichzelf: 'Unlocking your full potential'

01-12-2022 (15:20) - Bureaus

Nederlands contentmarketingnetwerk Matter kondigt de herlancering aan als een ''geïntegreerd creatief netwerk'' met de nieuwe tagline: ‘Unlocking your full potential’.

Door het beste te halen uit mensen en merken - met hoogstaande content en technologie als drijvende krachten - wil Matter zich presenteren als een significante en innovatieve internationale contentspeler. Matter heeft inmiddels meer dan 130 experts en kantoren in Nederland, Antwerpen en New York.

Goed geluisterd

Olivier Smit, CEO: “De afgelopen periode hebben wij goed gekeken naar alle ontwikkelingen in de markt en vooral goed geluisterd naar onze klanten. Op basis daarvan hebben we onze dienstverlening verder aangescherpt en de synergieën tussen de verschillende labels geoptimaliseerd. Door deze herpositionering, de energie en expertises binnen de bureaus geven we opnieuw vorm aan contentmarketing, een vakgebied dat we al in de jaren tachtig internationaal hebben helpen creëren met succesvolle cases zoals Allerhande.”

Headless content

In dat nieuwe model smelten storytelling, strategie, creativiteit, technologie en data naadloos samen. Doel: klanten en Matter zelf naar het hoogste niveau tillen met méér impact, méér relevantie en méér return on content. Het contentmarketingnetwerk vindt dat content moet raken, resultaat opleveren en efficiënt en integraal ingezet moet worden volgens het ‘headless’ content principe. Hierbij worden verhalen middelenvrij ontwikkeld en vervolgens naar ieder benodigd middel doorvertaald en doorgezet via een headless CMS.

Middelenvrije contentcreatie

Een recent voorbeeld van deze crossmediale aanpak is het net gelanceerde label NS Dagje Uit, waarvoor MPG, onderdeel van Matter, samen met NS een nieuw concept ontwikkelde met storytelling, creativiteit en data aan de basis. Voor Allerhande, dat zich de afgelopen jaren ontwikkelde van een printmedium naar een omnichannel foodplatform, zette Matter samen met Albert Heijn deze beweging naar middelenvrije contentcreatie al eerder in.

Expertise

Met de herpositionering komt er ook een nieuwe website en merkfilm die de koers van het netwerk onderstreept. Labels binnen de groep zijn SOCIAL.INC (dat dit jaar fuseerde met The Social Club), MPG (Amsterdam), MPG Concepts (New York) en Gicom (Antwerpen). Zij geven ieder vanuit hun eigen expertise invulling aan de nieuwe positionering. Smit: “Echt impactvolle content ontstaat wanneer strategie, concepting, creatie en distributie naadloos samensmelten, met data en technologie als drijvende krachten. Maar dat krijg je alleen in beweging met een groep gedreven specialisten. Er zit een enorme energie in onze organisatie om met deze aanpak onze klanten naar het hoogste niveau te tillen.”


Media

Marketing

Economisch