MediaMonks uit de kast (en geen mietje)
02-09-2008 (09:37) - Bureaus
Interactief marketingbureau MediaMonks lanceert voor Schorer volgende week een nieuwe op jongeren gerichte voorlichtingscampagne over de soa Hepatitis B. Voor de campagne is een prikkelende insteek gekozen: ben je een man of een mietje? MediaMonks heeft met opzet gekozen voor een benadering waarbij de grens van maatschappelijk geaccepteerd woordgebruik opgezocht wordt. Het woord mietje had vroeger een negatieve connotatie maar in pretest van de campagne is gebleken dat de jongeren van tegenwoordig het woord mietje prima trekken. De associatie die het oproept, zorgt echter nog steeds voor de juiste stopkracht en discussie. Concept en artwork zijn door MediaMonks afgestemd op deze benadering - de advertenties hebben zowel een harde als zachte kant – met een duidelijke boodschap: Heb je als man wel eens seks met een man? Laat je niet kennen. Laat je prikken. Bescherm jezelf en anderen tegen Hepatitis B.Mannelijk
Belangrijk is dat met deze aanpak ook jonge mannen aangesproken worden die het wél met mannen doen, maar zichzelf geen homo noemen. Het is namelijk niet je eventuele homoseksualiteit die er toe doet, maar je seksuele gedrag. En een man die bang is voor een prikkie (of drie), is eigenlijk geen man. De campagne loopt tot eind van het jaar en bestaat uit een mix van online, print, en posters. Meer informatie: www.b-a-man.nl.
