MediaMonks wint met Anubis

25-05-2011 (09:20) - Bureaus

Begin dit jaar lanceerde MediaMonks de online game 'House of Anubis: The Secrets Within' om de start van Nickelodeon's 'Het Huis Anubis' te ondersteunen in de Verenigde Staten. Na het succes van de TV-serie in veel Europese landen werd besloten om een Amerikaanse versie te maken. Dat de bijpassende online game een hit is, blijkt uit de resultaten: op dit moment spelen ruim 4,5 miljoen kinderen de game en is het spel door internationale vakgenoten beloond met een Favourite Website Award.

Dat de game naast de grote hoeveelheid spelers ook uitblinkt op het gebied van design en techniek, werd bevestigd toen MediaMonks hiermee hun negende Favourite Website Award (FWA) in de wacht sleepte. Managing director van MediaMonks, Victor Knaap, is trots op de derde FWA van dit jaar: ‘De waardering van mensen uit het vak is een grote stimulans om mooi werk te blijven maken.’

Door het succes van de serie in Nederland is de Nickelodeon en Studio 100 productie al eerder verkocht aan Duitsland, Zwitserland, Zweden en Denemarken. In januari 2011 werd door Nickelodeon besloten de kinderserie te lanceren in de VS. Het huis van Anubis wordt sinds de start van het eerste Nederlandse seizoen ondersteund met online games.
 


Media

Marketing

Economisch