Mensen doen alles voor Mitsubishi

27-11-2008 (10:25) - Bureaus

Deelnemers aan de On Your Mark-wedstrijd worden steeds creatiever om een kans te maken op de gloednieuwe Mitsubishi Lancer Sportback of de nieuwe Colt. Ze plaatsen een logo op een interactieve kaart of maken een foto of filmpje van een geplaatst logo in de buitenlucht. Inmiddels zijn er al bijna achtduizend  Nederlandse markeringen gemaakt. De uiteindelijke winnaar ontvangt zijn nieuwe auto per helikopter.
 
Dat sommige deelnemers erg ver gaan om een auto te winnen blijkt uit de inzendingen. In Tsjechië heeft een dame de zon(nebank) het werk laten doen en een logo in haar verbrande huid gemaakt. Maar ook in Nederland zijn er mensen die heel graag willen winnen. Soms is de liefde voor een merk wel heel groot, zoals bij Edwin Boogaart uit Bergen op Zoom. Hij is naar eigen zeggen ‘de grootste Mitsubishi-fan van Nederland.’ Dat blijkt onder meer uit zijn grote verzameling merchandise, zijn Mitsubishi-tattoo en het logo dat in zijn trouwringen is gegraveerd. Andere redenen waarom deelnemers denken dat zij kans moeten maken op de nieuwe auto’s zijn: ‘Ik ben het zat dat er altijd wordt gezeurd wie nou de BOB is. Daarom wil ik graag de auto laten bezorgen op de voetbalvereniging.’ Willem wil de auto graag laten afleveren op kantoor, ‘zodat hij zijn baas de ogen uit kan steken’. Een andere deelnemer heeft het huis van zijn vriend Marcel in Utrecht gekozen tot landingsplaats omdat 'hij zelf eerder een auto gaf aan een jongen in Gambia, die daarmee taxichauffeur kon worden en zo een beter leven tegemoet ging voor hem en z’n familie, dus nu gun ik hem een mooie auto!’
 
De wedstrijd is geïnitieerd door Mitsubishi en loopt momenteel in 12 Europese landen. Zaterdag zullen de winnaars van de On Your Mark-wedstrijd de nieuwe auto per helikopter afgeleverd krijgen.

Media

Marketing

Economisch