Nederland heeft geen Ideas that Matter

30-09-2008 (10:10) - Bureaus

In het kader van het Sappi Ideas that Matter programma voor 2008 heeft een internationaal panel van deskundigen op het gebied van grafische vormgeving twaalf campagnes geselecteerd van Europese ontwerpers. Ideas that Matter is een initiatief van Sappi waarbij subsidies van maximaal 50.000 euro worden toegekend aan individuele ontwerpers, ontwerpbureaus, grafische afdelingen van grote bedrijven of leraren en leerlingen uit het grafisch vakonderwijs, die daarmee in staat worden gesteld voorstellen voor op drukwerk gebaseerde campagnes ten uitvoer te brengen ter ondersteuning van een door hen zelf gekozen goed doel of charitatieve instelling.De jury bestond dit jaar uit Mervyn Kurlansky uit Denemarken, voormalig voorzitter van de Alliance Graphique Internationale (AGI), ex-CEO van Icograda en medeoprichter van het internationale ontwerpbureau Pentagram, de AGI-leden David Tartakover uit Israël en Elisabeth Kopf uit Oostenrijk, gewezen president en lid van de raad van bestuur van Icograda Guy Schockaert uit België en Gianfranco Marino van de Italiaanse non-profit organisatie Emergency. In gezamenlijk overleg kozen zij de te steunen campagnes uit een groot aantal inzendingen afkomstig uit twaalf landen in  alle delen van Europa. De keuze viel uiteindelijk op campagnes uit België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen, Slovenië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Media

Marketing

Economisch