Nieuw landelijk platform voor creatieve industrie

14-06-2011 (07:59) - Bureaus

Dutch-creative.nl is een nieuw platform voor de creatieve industrie waarop bureaus en freelancers hun projecten kunnen publiceren. Het doel van Dutch Creative is het koppelen van creatief talent aan opdrachtgevers in de creatieve industrie en het bedrijfsleven. Dutch Creative doet dit door de portfolio’s van creatieve makers zichtbaar te maken en door praktische zoekcriteria aan te bieden aan de hand waarvan opdrachtgevers gericht werk kunnen bekijken dat voor hen relevant is. Wij hopen hiermee een bijdrage te leveren aan het creatiever en innovatiever maken van Nederland. Dutch Creative is een gratis dienst.

Opdrachtgevers kunnen een watchlist aanmaken om de makers die ze interessant vinden te volgen. Bezoekers van de site kunnen werk selecteren binnen een creatieve discipline of werk dat voor een specifieke branche gemaakt is. Ook kan gezocht worden op een groot aantal trefwoorden, waardoor bijvoorbeeld al het werk dat gemaakt is voor een specifieke opdrachtgever bekeken kan worden. Het werk kan bekeken worden door te sorteren op meest recent, meest bekeken of meeste likes.

Netwerken binnen de creatieve industrie, zoals beroepsorganisaties, creatieve steden of bewoners van creatieve verzamelgebouwen kunnen hun creatieven zichtbaar maken door op Dutch Creative een eigen netwerkportal aan te maken. 

Op dit moment staan ruim 700 creatieve projecten op de site. De database zal naar verwachting van de uitgever van de site de komende maanden doorgroeien naar vele duizenden projecten. In het najaar zullen nieuwe diensten op Dutch Creative aangeboden worden, die bedrijven in de creatieve sector en hun opdrachtgevers verder helpen bij het vinden van de juiste match. 
 


Reacties

Begrijpelijk verhaal in deze tijd. Ik vraag me wel af of dit ook niet zal leiden tot misvattingen als er meerdere creatieven met elkaar en/of met in nauwe samenwerking met andere disciplines hebben gewerkt wat het effect is indien ze allemaal 'claimen' dat het idee van hun is. Om nog maar niet te spreken van free lances die in opdracht van en samenwerking met bureaus iets hebben bedacht. Tenslotte leven we ook in een tijd van co-creation niet waar.
Paul Blok @ 14-06-2011 17:48 uur

Media

Marketing

Economisch