Nieuwe ASN Bank gaat samenwerken met bureau Alfred
Zoals eerder deze week bekend werd, bundelt de Volksbank vanaf 2025 de krachten van de merken SNS, BLG Wonen, RegioBank en ASN Bank tot één herkenbare bank met een onderscheidend maatschappelijk profiel: ASN Bank. De keuze voor het merk gaat ook gepaard met de selectie van Alfred als nieuw bureau. Alfred werkte eerder al voor het merk SNS.
Na een rationalisatie van het Volksbank merkportfolio en de herpositionering van de nieuwe ASN Bank, werd een korte, intensieve pitch uitgeschreven. De herpositionering vond plaats in samenwerking met Marc Oosterhout van consultancybureau Eastwood. Alfred heeft bij de pitch het meest overtuigend laten zien dat het in staat is om het nieuwe merk onder een bredere doelgroep uit te bouwen. Het bureau is inmiddels aan de slag met de ontwikkeling van een nieuw campagneconcept. De campagne gaat naar verwachting live in het voorjaar van 2025.
Met de nieuwe ASN Bank wil de bank nog toegankelijker en relevanter voor alle Nederlanders worden. Straks hebben 3 miljoen klanten toegang tot een combinatie van een landelijk dekkend netwerk van lokale vestigingen én online bankieren: een bank die de markt uitdaagt door bankieren dichtbij en menselijk te houden.
De keuze voor ASN Bank bouwt voort op de sterke positie die het merk al sinds de oprichting in 1960 heeft, als pionier in duurzaam en maatschappelijk verantwoord bankieren. Die positie wordt gecombineerd met de kracht van de merken SNS, RegioBank en BLG Wonen die staan voor persoonlijke aandacht, lokaal ondernemerschap en woontoegankelijkheid.
In 2017 introduceerde ASN Bank samen met Selmore het guiding idea ‘Zo maakt geld gelukkig’, met de bijbehorende bekroonde fabeldierencampagne. Mede dankzij hun goede creatieve werk staat de bank waar die vandaag de dag staat.
Yvette Belt, Managing Director van Alfred: “Wij zijn ontzettend trots om mee te mogen bouwen aan de nieuwe ASN Bank. Het winnen van deze pitch was voor ons extra bijzonder, omdat we de afgelopen 8 jaar hebben mogen bouwen aan het merk SNS. We kijken enorm uit naar onze nieuwe samenwerking. Het is een prachtige kans voor Alfred om al onze expertise in te zetten voor deze merktransformatie.”