NL #1 kanshebber IMC Awards

08-10-2009 (09:41) - Bureaus

Met maar liefst 16 nominaties voor de IMC European Awards is Nederland het best scorende land in Europa. Alleen nationale winnaars kunnen meedingen naar een bekroning bij deze Europese vakprijs voor de beste geïntegreerde marketingcommunicatiecampagnes.

Nederland heeft zich erg goed op de Europese kaart weten te zetten dit jaar. Met de toekenning van 16 nominaties is ons land met stip op nummer één geëindigd, de UK is op de tweede plaats geëindigd met 12 nominaties.  Ingezonden campagnes werden beoordeeld op strategie, mediakeuze, creatieve strategie en effectiviteit. Uiteindelijk zijn 44 van de 88 ingezonden campagnes genomineerd door een internationale jury bestaande uit 46 vakmensen van naam en faam.

Renate Vogt, juryvoorzitter over de jurering: ‘Met de prachtige score van 16 nominaties ben ik enorm trots op de prestaties van de Nederlandse inzenders. Volledig geïntegreerde campagnes waarbij verschillende media en middelen worden ingezet rond één centraal campagne-idee zijn een wijdverspreid globaal fenomeen. De inzendingen van 2009 waren weer van een erg hoog niveau. Opvallend dit jaar – waarschijnlijk ingegeven door de recessie - was de focus op directe en meetbare resultaten.’

De uitreiking zal plaats vinden op donderdag 29 oktober. Op deze dag wordt bekend gemaakt met welke bekroning de genomineerde campagnes worden beloond.

Voor Nederland zijn de volgende campagnes genomineerd:

Geïntegreerd

Campagne               Heineken Trom-Pet
Opdrachtgever       Heineken Nederland
Bureau                      TBWA / NEBOKO

Campagne               BP: precisietanken
Opdrachtgever       BP
Bureau                      Ogilvy

Campagne               Zweet jezelf naar Beijing
Opdrachtgever       LEMZ
Bureau                      Rexona for Men

Campagne               It’s all about the suit
Opdrachtgever       Van Gils
Bureau                      Selmore

Sponsorship | Joint Effort


Campagne               Heineken Trom-Pet
Opdrachtgever       Heineken Nederland
Bureau                      TBWA / NEBOKO

Product Launch | Relaunch | Trial

Campagne               It’s all about the suit
Opdrachtgever       Van Gils
Bureau                      Selmore

Campagne               Upload Cinema
Opdrachtgever       De Uitkijk
Bureau                      Lowe&Draftfcb

Business to Business


Campagne               Dongel
Opdrachtgever       KPN Zakelijk Markt
Bureau                      N=5

Retail | Trade Marketing

Campagne               Hoe Albert Heijn heel Nederland omsmurft
Opdrachtgever       Albert Heijn
Bureau                      TBWA / NEBOKO

Campagne               IKEA Husselen
Opdrachtgever       IKEA
Bureau                      LEMZ

Event Communicatie


Campagne               Upload Cinema
Opdrachtgever       De Uitkijk
Bureau                      Lowe&Draftfcb

Cause | Charity | Non-Profit Marketing

Campagne               Coca-Cola sing-a-Long
Opdrachtgever       Coca-Cola Nederland
Bureau                      LEMZ

Innovative Idea or Concept

Campagne               Echt motorrijden leer je bij Tom de Keizer                        
Opdrachtgever       Tom de Keizer
Bureau                      &KoenseSeverein

Small Budget

Campagne               Echt motorrijden leer je bij Tom de Keizer                        
Opdrachtgever       Tom de Keizer
Bureau                      &KoenseSeverein

Campagne               Dries komt waar Fons nie komen kan nie
Opdrachtgever       ANWB
Bureau                      the people’s valley

Campagne               Rabobank zoekt Dreamchasers
Opdrachtgever       Rabobank Valkenswaard en Waalre
Bureau                      105


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch