NL #1 kanshebber IMC Awards
08-10-2009 (09:41) - Bureaus
Met maar liefst 16 nominaties voor de IMC European Awards is Nederland het best scorende land in Europa. Alleen nationale winnaars kunnen meedingen naar een bekroning bij deze Europese vakprijs voor de beste geïntegreerde marketingcommunicatiecampagnes.
Nederland heeft zich erg goed op de Europese kaart weten te zetten dit jaar. Met de toekenning van 16 nominaties is ons land met stip op nummer één geëindigd, de UK is op de tweede plaats geëindigd met 12 nominaties. Ingezonden campagnes werden beoordeeld op strategie, mediakeuze, creatieve strategie en effectiviteit. Uiteindelijk zijn 44 van de 88 ingezonden campagnes genomineerd door een internationale jury bestaande uit 46 vakmensen van naam en faam.
Renate Vogt, juryvoorzitter over de jurering: ‘Met de prachtige score van 16 nominaties ben ik enorm trots op de prestaties van de Nederlandse inzenders. Volledig geïntegreerde campagnes waarbij verschillende media en middelen worden ingezet rond één centraal campagne-idee zijn een wijdverspreid globaal fenomeen. De inzendingen van 2009 waren weer van een erg hoog niveau. Opvallend dit jaar – waarschijnlijk ingegeven door de recessie - was de focus op directe en meetbare resultaten.’
De uitreiking zal plaats vinden op donderdag 29 oktober. Op deze dag wordt bekend gemaakt met welke bekroning de genomineerde campagnes worden beloond.
Voor Nederland zijn de volgende campagnes genomineerd:
Geïntegreerd
Campagne Heineken Trom-Pet
Opdrachtgever Heineken Nederland
Bureau TBWA / NEBOKO
Campagne BP: precisietanken
Opdrachtgever BP
Bureau Ogilvy
Campagne Zweet jezelf naar Beijing
Opdrachtgever LEMZ
Bureau Rexona for Men
Campagne It’s all about the suit
Opdrachtgever Van Gils
Bureau Selmore
Sponsorship | Joint Effort
Campagne Heineken Trom-Pet
Opdrachtgever Heineken Nederland
Bureau TBWA / NEBOKO
Product Launch | Relaunch | Trial
Campagne It’s all about the suit
Opdrachtgever Van Gils
Bureau Selmore
Campagne Upload Cinema
Opdrachtgever De Uitkijk
Bureau Lowe&Draftfcb
Business to Business
Campagne Dongel
Opdrachtgever KPN Zakelijk Markt
Bureau N=5
Retail | Trade Marketing
Campagne Hoe Albert Heijn heel Nederland omsmurft
Opdrachtgever Albert Heijn
Bureau TBWA / NEBOKO
Campagne IKEA Husselen
Opdrachtgever IKEA
Bureau LEMZ
Event Communicatie
Campagne Upload Cinema
Opdrachtgever De Uitkijk
Bureau Lowe&Draftfcb
Cause | Charity | Non-Profit Marketing
Campagne Coca-Cola sing-a-Long
Opdrachtgever Coca-Cola Nederland
Bureau LEMZ
Innovative Idea or Concept
Campagne Echt motorrijden leer je bij Tom de Keizer
Opdrachtgever Tom de Keizer
Bureau &KoenseSeverein
Small Budget
Campagne Echt motorrijden leer je bij Tom de Keizer
Opdrachtgever Tom de Keizer
Bureau &KoenseSeverein
Campagne Dries komt waar Fons nie komen kan nie
Opdrachtgever ANWB
Bureau the people’s valley
Campagne Rabobank zoekt Dreamchasers
Opdrachtgever Rabobank Valkenswaard en Waalre
Bureau 105