NS naar LBi Lost Boys
06-07-2009 (10:58) - Bureaus
Meer dan twintig bureaus hadden zich gemeld voor de Europese aanbesteding van de Nederlandse Spoorwegen voor een webdesignbureau. Na een aantal selectierondes kregen drie bureaus de opdracht zich te buigen over de lange termijn online strategie van NS en de uitwerking van een casus. Uit deze drie is LBi Lost Boys als winnaar naar voren gekomen.
De uitdaging was voor LBi Lost Boys extra groot, aangezien het bureau al sinds 2005 in deze rol voor NS werkt. Vorig jaar werd het redesign van NS.nl gelanceerd, waarvoor het ook verantwoordelijk was.
Emmelien Kneppers, strateeg bij LBi, zegt in een persbericht: 'Zo’n traject is natuurlijk lastig voor ons als bestaande partner. Aan de andere kant is dit natuurlijk ook een uitgelezen kans ons opnieuw af te vragen hoe wij aankijken tegen de uitdagingen waar NS voor staat.' Ingrid Thomassen, hoofd multichannelmanagement bij NS: 'We wisten al dat we met Lost Boys een prima bureau in huis hadden. Leuk om te zien dat dit nu ook op basis van objectieve criteria wordt bevestigd.'