NykampNyboer achter rebranding Carintreggeland

28-07-2011 (09:29) - Bureaus

Carint en Reggeland hebben vijf jaar na de fusie één naam en nieuwe huisstijl: Carintreggeland. Deze nieuwe, maar tegelijk ook vertrouwde naam werd onlangs op het vijfjarige jubileumfeest onthuld. NykampNyboer heeft deze ‘rebranding’ voorbereid en begeleid. Tegelijk met de nieuwe huisstijl werd op het jubileumfeest ook een nieuwe visie op welzijn, wonen en zorg gepresenteerd. Het nieuwe logo, ontwikkeld door slagbijalmelo, beeldt de passie voor de core business ‘Care’ uit.

NykampNyboer heeft de rebranding, in nauwe afstemming met Carintreggeland, van A tot Z begeleid. Eind 2010 hebben wij een Impactanalyse uitgevoerd waarbij de visuele, organisatorische en financiële aspecten en baten in kaart werden gebracht.
 
Vanaf maart 2011 heeft NykampNyboer het ontwerpproces begeleid door de designbriefing op te stellen, de selectie van het ontwerpbureau te begeleiden en de ontworpen basishuisstijl en toegepaste ontwerpen te toetsen op alle verschillende merkdragers.
 
Vervolgens werd de implementatie begeleid op alle merkdragers zoals de marketing- en communicatiemiddelen, de website, het correspondentiesysteem, het drukwerk en alle voertuigen. In de loop van 2011 worden de laatste gebouwen voorzien van de nieuwe huisstijl en wordt ook de bedrijfskleding aangepast. Door zorgvuldige selecties van leveranciers hebben wij scherp kunnen inkopen.
 
Ter ondersteuning van alle interne en externe gebruikers is er een Brand Portal (digitale huisstijlmanual) ingericht met daarin alle richtlijnen, voorbeeldtoepassingen en ook een logo- en beeldbank. Ook aan het fysieke beheer en onderhoud van de gebouwen, voertuigen en bedrijfskleding wordt een professionele invulling gegeven, waardoor Carintreggeland er altijd ‘goed uit ziet’. De uitstraling van alle zichtbare merkdragers is hiermee voor langere termijn gegarandeerd.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch