OER met Wegener op reis
22-11-2007 (11:08) - Bureaus
De informatieve online vakantievergelijker ReisRadar van Koninklijke Wegener wordt geïntroduceerd met een uitgebreide crossmediacampagne van OER en Spindokters. Wegener selecteerde OER samen met Spindokters voor het lanceren van hun nieuwe reismerk na een uitvoerige pitch met meerdere bureaus. De combinatie OER en Spindokters onderscheidde zich daarbij duidelijk door de grondige analyse van de opdracht die ondermeer een nieuwe merknaam en identiteit opleverde. De bijbehorende argumentatie en de invulling van het concept vanuit de OER-kracht van het merk naar een uitgebreide crossmediale campagne pasten precies bij de doelstellingen van Wegener. De introductiecampagne ‘ReisRadar kijkt verder dan je bestemming’ start vandaag en omvat naast een thematische en actiematige printcampagne ook een radiocampagne, en online instrumenten als bannering, Search Engine Advertising en een ReisRadar game. Weblogs en communities zijn eveneens in de strategie meegenomen.Wegener is in de online reiswereld gestapt met de nieuwe site Reisradar.nl. Hiervoor gaat het mediabedrijf samenwerken met vakantiewebsite Zoover.nl. De beoordelingen van Zoover worden doorgeplaatst op Reisradar, een online reisbureau waar de bezoeker zich kan oriënteren. De site biedt nieuws aan en beoordelingen van reisoorden en accommodaties van andere bezoekers. Ook kunnen mensen zelf hun mening achter laten. De beoordelingen - op verschillende criteria zoals service, eten en kindvriendelijkheid - verschenen eerder al op sites als D-Reizen, Schiphol en Sudtours.