Onitsuka start Cycle of Life
30-01-2009 (10:11) - Bureaus
Reclamebureau Amsterdam Worldwide is de maker van de multimediale campagne rondom het zestigjarig bestaan van de Japanse sneaker Onitsuka Tiger, een merk van ASICS. De titel van de campagne die het gehele jaar zal lopen, is ‘Cycle of Life’ en zal zich in eerste instantie richten op de lente- en zomercollectie van 2009. De consument zal de historie van de sportschoen terugzien dankzij een levensgroot ‘Sneaker Diorama’, als onderdeel van de ‘Made of Japan’-strategie. De diorama is gebaseerd op de dertien wezens uit de Japanse dierenriem. De multimediale campagne bestaat uit de één meter lange diorama, een animatie, advertenties in print en online en instore uitingen.
De diorama is met de hand gebouwd en bestaat uit de vijf elementen hout, vuur, aarde, metaal en water. Het ontwerp toont enkele Japanse ‘landmarks’ als Mount Fuji, de Tottori-zandduinen, ijssculpturen uit de Hokkaido-regio en de neonlichten van hoofdstad Tokio. De gigantische dierenriem-sneaker zal reizen over de gehele wereld en is te zien op grote evenementen.