Picknickguerrilla op de Zuidas

31-07-2009 (09:35) - Bureaus

Op verschillende plekken in Nederland begonnen gisteren mensen spontaan te picknicken. De wildpicknickers werden onder andere gesignaleerd op het dak van een kantoorgebouw, een tennisbaan, een grote winkelstraat in Amersfoort en het zakendistrict de Zuidas te Amsterdam.

De actie van de wildpicknickers was bedoeld om een nieuw soort wijn van het Australische wijnhuis Hardys onder de aandacht te brengen. Een picknickwijn waarvan het flesje is ontworpen met een draaidop die tegelijkertijd als glas fungeert. Vrees om je chicste glazen mee te nemen naar het park of de kurkentrekker te vergeten is er vanaf nu niet meer bij.

Baarsma Wine Group is een internationaal opererende Nederlandse wijnimporteur. Zij wil het menselijk leven verrijken door het aanbieden van kwaliteitswijnen met een uitstekende balans in prijs en kwaliteit. Daarbij ligt de nadruk op eerlijkheid, integriteit en ethiek in elk aspect van de uitvoering. Het communicatiebureau LVB Networks bedacht de alcoholische actie.


Reacties

Beetje jammer

Het is altijd een beetje flauw en makkelijk om de creativiteit van concullega's te bekritiseren. Toch vind ik het jammer dat een leuk onderwerp als 'het nieuwe glas / de nieuwe fles' van Hardys op zo'n cliché manier onder de aandacht wordt gebracht. Picknicken is met stip het meest misbruikte PR-onderwerp van de zomer.

Toegegeven, sommige onderwerpen lenen zich niet voor spannende PR-acties, ondanks het feit dat een klant dit wel verwacht. Maar in dit geval is er eerder sprake van een gemiste creatieve kans...

Wait and see of de PR-resultaten het tegendeel bewijzen

Kristof Franse
Kristof Franse @ 31-07-2009 10:57 uur

Media

Marketing

Economisch