Pool smasht Kameleon up

12-07-2007 (10:37) - Bureaus

Online reclamebureau Pool is een spraakmakende trailer mashup campagne gestart. Wat lijkt op een horrorvervolg op de kinderfilms Kameleon 1 en 2, is stiekem onderdeel van een campagne voor het Nederlands Online Film Festival (NOFF). Dit virtuele festival geeft filmmakers voor het tweede achtereenvolgende jaar de kans hun korte films in te sturen. Om daar ruchtbaarheid aan te geven is door online reclamebureau Pool een trailer mashup campagne gestart. Na Zwartboek 2, is nu de trailer van Kameleon 3 gepubliceerd.

De onheilspellende titel luidt: 'Kameleon 3: Schippers van de Dood.' Rocco Stallvord, online mediastrateeg bij Pool: "De campagne voor NOFF zoekt de grenzen van online film op. Vorig jaar waren dat spoofs op populaire internet filmpjes, dit jaar zijn het trailer mashups van bekende Nederlandse films. We hopen hiermee filmmakers en filmliefhebbers aan te spreken en te laten zien hoe breed online film is." De eerste 20 inzendingen voor het festival, evenals de mashups, zijn vanaf nu te bekijken op www.noff.nl

Media

Marketing

Economisch