PR Bureau Coopr gaat op in Brand Potential (part of Candid platfom)

PR Bureau Coopr gaat op in Brand Potential (part of Candid platfom)

13-06-2024 (14:03) - Bureaus

PR Bureau Coopr zal per 1 oktober 2024 opgaan in Brand Potential en daarmee een full service brand agency worden binnen het Candid platform. Jos Govaart, mede-oprichter van Coopr zal Managing Director worden van Brand Potential Benelux. Hij vormt samen met Guillaume Furminger, Executive Creative Director, het leadershipteam van de Beneluxdivisie van Brand Potential.

Door Coopr te integreren in Brand Potential zet het bureau een belangrijke stap richting het aanbieden van een volledig dienstenportfolio. Het bureau zal in staat zijn om merken te ontwikkelen vanuit een strategische basis en ze tot leven te brengen door middel van onderscheidend design, relevante merkverhalen, contentproductie, activaties en PR-technieken. De nieuwe strategie van Brand Potential Benelux draait om hoe een merk zich in de wereld presenteert, met een focus op merkidentiteit, merkexpressie, storytelling en merkreputatie.

Verminderen complexiteit

De reden achter deze strategische zet is gebaseerd op onderzoek waaruit naar voren is gekomen dat klanten de voorkeur geven aan samenwerking met minder bureaus en het verminderen van complexiteit. Dit is geheel in lijn met de strategie van het moederbedrijf, Candid, dat onlangs drie duidelijke pilaren als strategie communiceerde. Deze pilaren zijn georganiseerd rond Brand, Comms en Media.

Jos Govaart, Managing Director Brand Potential Benelux: "Na het starten van Netvlies in 1997 en Coopr in 2009 kijk ik nu heel erg uit naar het volgende ondernemende hoofdstuk dat Brand Potential heet. Ik kijk er naar uit om mijn ervaring in te zetten om dit bureau te laten groeien. Als je nadenkt over merkstrategie, dan moet je ook nadenken over de reputatie van de organisatie en dan is PR-denken heel belangrijk. Ik denk dat het heel prettig is voor klanten dat dit geen gescheiden werelden hoeven te zijn bij de bureaus waar zij mee werken."

Mary Say, CEO van Brand Potential voegt toe: "Met de toevoeging van Coopr in de Brand Potential familie zetten we een mooie stap naar een full service aanbod voor onze klanten."

Na 15 jaar heeft Coopr'smede-oprichter Jody Koehler ervoor gekozen om zijn toekomst elders te zoeken. Govaart: “Ik vind het erg jammer dat Jody vertrekt. We waren allebei toe aan een nieuwe impuls in onze carrière, waarbij we elk een andere richting hebben gekozen."

 


Media

Marketing

Economisch