Programmatic Awards 2022 uitgereikt

06-07-2022 (12:35) - Bureaus

In de zomerse sferen van de Kanarie Club in Amsterdam zijn gisteravond voor de zesde keer de Programmatic Awards uitgereikt aan de beste programmatic advertisingcases en (aanstormende) talenten van Nederland. De grote winnaar was Wavemaker dat twee awards in ontvangst mocht nemen, zowel in de categorie branding/awareness campaign als innovative format solution.
 
Onder live tromgeroffel van de brassband Djembe Agogo werden de winnaars door voice-overs van Lucas Noordhoorn, Wendy Pouw en Bert Jan ten Kate bekend gemaakt. “Het was opnieuw een eer om uit de ingezonden cases deze winnaars uit te roepen”, aldus juryvoorzitter Marianne Deenik.
 
“Het blijft voor ons fantastisch om te zien en te lezen dat onze industrie elk jaar meer volwassen aan het worden is. Rekening houdend met het almaar veranderende programmatic landschap hebben we interessante en vernieuwende cases voorbij zien komen en was er bijzonder veel aandacht voor onze talenten. De Programmatic Awards is en blijft een belangrijke avond voor onze branche waarin nieuw talent en vooruitstrevende cases een welverdiend podium krijgt.”
 

Alle winnaars

Programmatic Campaign Manager | 2022
Michelle van Andel - Merkle Nederland
 
Programmatic Rising Star | 2022
Dolores Eggink - Dentsu Benelux
 
Programmatic Sales Evangelist | 2022
Mink Zwolsman - Global Media & Entertainment
 
Young Sales Evangelist | 2022
Davey Borhem – ShowHeroes
 
Most Effective Campaign | 2022
Intent To Purchase Algorithm – Mediacom & Shell

Branding / Awareness Campaign | 2022
Cross-DSP AI-optimization on awareness for Hill’s Pet Nutrition – Wavemaker & Colgate
 
Best Digital Programmatic Omnichannel Strategy Campaign | 2022
Green Cuisine – Publicis Groupe & Nomad Foods (Iglo)
 
Innovative Format Solution | 2022
Are you listening? Programmatic Podcast – Wavemaker & ANWB
 
Tech & Measurement Solution | 2022
DPG Datalab – DPG Media
 

Media

Marketing

Economisch