Proximity achter emotionele HORNBACH
15-09-2008 (10:12) - Bureaus
HORNBACH presenteert dit tv-seizoen een nieuwe reeks van tv-spots die de bouwmarkt als hét synoniem voor doe-het-zelven neerzet. Onder het motto ‘Je ziet het voor je. Dus kun je het maken’, roept HORNBACH in de nieuwe campagne consumenten op hun eigen dromen en ideeën te verwezenlijken. Om hun creativiteit de vrije loop te laten. In de hoofdspot ‘Imagination’ is te zien hoe een man een ‘ruïne’ van een huis binnenloopt en daarbij zijn voorstellingsvermogen de vrije loop laat. Realiteit en fantasie lopen in elkaar over. Uiteindelijk gaat de man volledig op in het werk dat in zijn beleving al helemaal is voltooid. In kortere vervolgspots is de man telkens in andere kamers en ruimten van het huis te zien, zodat de tv-kijkers nog intensiever worden uitgedaagd om hun fantasie de vrije loop te laten.
Hommage
Uitgangspunt bij de nieuwe campagne is dat de commercials aansluiten bij het voorstellingsvermogen van de enthousiaste doe-het-zelver. Deze keuze van HORNBACH steekt daarmee zeer gunstig af tegen de monotone campagnes en opdringerige reclameboodschappen van concurrenten. ‘De nieuwe campagne is een hommage aan het voorstellingsvermogen. Zo willen we consumenten zoals altijd op een serieuze en meeslepende manier stimuleren tot grote ingrepen in hun huis, appartement of tuin’, zegt Corine Everts, marketingmanager bij HORNBACH Nederland. ‘En aansluiten op de belevingswereld van onze gemotiveerde, ambitieuze en enthousiaste klanten.’ De ‘emotionele’ tv-campagne wordt onderbouwd met een webspecial (met tal van trendideeën) van Proximity, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de website van de bouwmarkt.