Publicis-docu op IDFA

22-09-2009 (09:48) - Bureaus

Van 19 tot en met 29 november staat het centrum van Amsterdam weer in het teken van het grootste en meest toonaangevende documentairefestival ter wereld: IDFA. Tien dagen lang worden ruim driehonderd documentaires met de meest uiteenlopende onderwerpen vertoond, en verschillende talkshows en feesten georganiseerd in festivalcentrum Escape op het Rembrandtplein. Hoewel het hele programma pas in oktober rond is, staat nu al vast dat tijdens IDFA 2009 weer spraakmakende documentaires worden vertoond.

Eén van de vertoonde docu’s wil Reclameweek je niet onthouden: ‘Monsieur Advertising’, een Franse documentaire over Marcel Bleustein-Blanchet, de man achter één van de grootste reclamebureaunetwerken ter wereld, Publicis.
 
De oprichter van Publicis werd in 1906 in een Parijse buitenwijk geboren. De autodidactische Bleustein-Blanchet pakte op een vernieuwende, innovatieve manier de zaken aan. ‘Monsieur Advertising’ geeft naast Bluestein-Blanchets kapriolen een prachtig beeld van het Parijs in de twintigste eeuw weer. De roaring twenties, de Tweede Wereldoorlog, de baby boom, de wilde jaren zestig en de internationalisering van de markt.

Neem regelmatig een kijkje op www.idfa.nl voor het rooster en andere informatie.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch